Polichromia absydy została zaprojektowana w ścisłym związku z ołtarzem. Dolne partie ściany mają dekorację ornamentalną, stanowiącą tło ołtarza, układa się pasowo, pierwszy pas od posadzki do parapetów okien tworzą motywy stylizowanej lilii, winnego grona, oraz źdźbeł w układzie sieciowym, utrzymane w kolorystyce czerwieni, fioletu i zieleni z elementami złoceń. Pierwotnie ścianę w tym miejscu zdobił pas dekoracji utworzony z motywów gryfów i orłów w odcieniu różu. Następny pas pomiędzy oknami to ułożone na przemian w romboidalnych polach na żółtym tle symbole maryjne – lilia, inicjał „M” i korona- kolejno w czerwonym i zielonym kolorze.

COPYRIGHT BY JAKUB SLIWA

Polichromia transeptu powtarza układ dekoracji ścian nawy. Dodatkowo na ścianach zachodnich ramion transeptu namalowano herby: biskupi – Ogończyk – Ludwika Łętowskiego i Antoniacci – abpa Mariano Falcinelli Antoniacciego.

Dekoracja ornamentalna wnętrza odznacza się bogactwem motywów i wariantów układu. Elementy architektoniczne: półkolumny, profile arkad, gurty, żebra sklepienne zostały pokryte polichromią o repertuarze ornamentów neoromańskich. Filary przyścienne, profile arkad oraz podstawy żeber sklepiennych i gurtów udekorowano pasami ułożonymi z poziomych prostokątów na przemian: oliwkowo-szarych i białych. Półkolumny nałożone na czoła filarów w nawie, transepcie i prezbiterium zdobione są pasami, rombami i zygzakami, w niektórych miejscach wzbogaconymi o zgeometryzowany ornament roślinny. Pozostałe pary półkolumn przystawionych do filarów oraz półkolumny narożne w nawie i transepcie pokryte są motywami schodkowymi. Dekoracja półkolumn utrzymana jest w ciepłej kolorystyce, z przewagą ugrów, żółcieni, czerwieni i sjeny. W niektóre miejsca wprowadzony jest jasny błękit przechodzący we fiolet lub ciemny błękit o odcieniu grafitowym. Pola kapiteli wypełnia wić roślinna i motyw stylizowanego liścia akantu. Ornament jest biały, a pola na przemian błękitne i czerwone. Ramy pól i abakusy są pozłacane. W zdobieniu gurtów i żeber przeważają diagonalne i ułożone w jodełkę czerwono-błękitno-białe pasy oraz inne motywy geometryczne w kolorze czerwono-błękitno-żółtym. Każde żebro zostało podkreślone biegnącym wzdłuż niego na sklepieniu pasem o żółtym tle. W każdej arkadzie, na całej długości podłucza, występuje ornament ciągły zbudowany z motywu białego kwiatu na błękitnym tle z elementami złocenia.